Turbūt kiekvienam, vairuojančiam motociklą aišku, kad motociklo variklis visiškai skiriasi nuo automobilio. Visų pirma darbiniai paviršiai motociklo variklyje juda žymiai greičiau, dėl 2-3 kartus aukštesnių apsukų. Beto, dauguma motociklų turi „šlapią sankabą“, reiškia, jog greičių dėžė ir sankaba dirba toje pačioje alyvoje kaip ir variklis. Nepaisant to, motociklų variklio darbinė temperatūra yra vidutiniškai 1.5 karto didesnė (vien tik oru aušinamų motociklų iki 3 kartų). Visi šie skirtumai yra pagrindinė priežastis dėl ko motociklinė alyva yra kitokios sudėties nei automobilinė.

Dauguma modernių automobilinių alyvų sudėtyje turi „trinties modifikatorių“, „energiją arba kurą taupančių“ ar panašiai vadinamų priedų. Suprantama, jog degalų ekonomija ir mažesnė trintis yra naudinga automobilio varikliui, tačiau to tikrai negalima pasakyti apie motociklo sankabą. Naudojant tokią alyva ji „buksuos“ ar dirbs ne taip kaip turėtų.

Beto motociklinės alyvos turi ženkliai daugiau priedų saugančių nuo korozijos bei dėvėjimosi, tokių kaip ZDDP (Zinc Dialkyl-Dithio-Phosphate). Šio priedo automobilinėse alyvose naudojama minimaliai, arba atsisakoma visai, kadangi jis trumpina katalizatorių gyvavimo laiką.

Tai pagrindiniai, tačiau ne vienintėliai skirtumai tarp motociklinės bei automobilinės alyvos. Suprantama, jog galima naudoti automobilinę alyvą be trintį mažinančių priedų motocikluose, tačiau to daryti nerekomenduojama.