Alyvos klampumas yra jos tirštumo ir pasipriešinimo tekėjimui matas. Dažniausiai klampumas matuojamas klasifikacijos sistema įprastai turinčia du skaičius (10W-40, 5W-40 ir pan.).

Pirmasis skaičius su raide W (winter-žiema) reiškia alyvos klampumą esant žemai temperatūrai. Kuo jis mažesnis tuo alyva skystesnė esant šaltam varikliui. Taigi šaltas variklis lengviau užsives ir greičiau susiteps. Antrasis skaičius reiškia alyvos klampumą pamatuotą prie 100C temperatūros (apytikrė variklio darbinė temperatūra). Alyvos klampumas turintis tik vieną skaičių (pvz SAE30) yra taip pat matuojamas prie 100C temperatūros. Taigi kuo alyva skystesnė (antras skaičius mažesnis) prie aukštos temperatūros, tuo variklis dirbs lengviau, tačiau labiau dėvėsis.

Dviejų klampumų alyva turi ir trūkumų, dėl didelių temperatūrų bei didelės trinties alyva palaipsniui praranda savo pasipriešinima tekėjimui (skystėja), tad su laiku pvz. 10W-40 klampumo alyva gali tapti 10W-30 ir mažiau saugoti variklį darbinėje temperatūroje. Todėl itin svarbu laiku keisti variklio alyvą, ypač ekstremaliomis sąlygomis (varžybos ir pan.) naudojamoms transporto priemonėms.