ĮŽANGA

 

Šis priežiūros vadovas bus Jūsų kompanionas ištisus metus. MOTUL paprastai ir suprantamai parodo ir paaiškina kaip turėtumėte „atgaivinti“ savo motociklą po žiemos miego ir kaip prižiūrėti jį ištisą sezoną.

Žinoma, čia taip pat rasite patarimų kaip paruošti motociklą žiemos pertraukai, arba kaip prižiūrėti jį, jei važinėjate ir žiemą.

Pastaba

Jei patarimai šiame lankstinuke skiriasi nuo individualios veiklos, aprašytus produktus turėtumėte naudoti taip, kaip nurodyta lankstinuke. Visus produktus pavaizduotus lankstinuke, galite įsigyti specializuotose motociklų ir jų aksesuarų parduotuvėse.

Pastabos:

Dėmesio – būtina – techninio saugumo pastaba.

Svarbu – išvaizdos ir techninių savybių tobulinimas.

Ekspertų patarimas – kaip tinkamai atlikti.

 

SEZONO PRADŽIA

 

Kovo pabaiga – balandžio pradžia? Motociklo žiemojimo metas baigėsi!

Taigi numeskim uždangalą ir atidarykim garažo vartus.

Sezono pradžia - tinkamiausias laikas įkvėpti naujos gyvybės Jūsų mylimam motociklui.

Paprasčiausias valymas ir poliravimas jau yra didžiulis postūmis link taip laukiamo naujo sezono, daugybę kelionių ar lenktynių.

Naudokitės duotais patarimais ir Jūsų plieninis žirgas bus visiškai paruoštas startui naujajame sezone.

 

PASIRUOŠIMAS SEZONUI

 

Motociklų sezono pradžia.

Visų pirma, naudokite sausą, minkštą skudurėlį, kad nuvalytumėte apsauginį sluoksnį ant chromuotų ar kitų metalinių paviršių, kurie buvo apsaugoti žiemojimui su bendros paskirties alyva MOTUL E.Z. Lube.

Patikrinkite padangų nusidėvėjimą ir slėgį jose. Jei būtina, pripūskite iki tinkamo lygio.

 

                      Svarbu. Jei padanga naudojama ilgesnį laikotarpį (4-6 metus), rekomenduojama pakeisti padangą prieš pradedant sezoną.

Patikrinkite ar tinkamai dirba akseleratoriaus rankena, sankabos, pavarų bei stabdžių svirtys. Įdėkite ir prijunkite pakrautą akumuliatorių. Patikrinkite kaip veikia trumposios bei ilgosios priekinio žibinto šviesos, galinis žibintas, stabdžių bei posūkių šviesos, garso signalas. Įjunkite degimą. Jei buvote atjungę akumuliatorių, variklio kompiuteris bei kiti elektroniniai komponentai atsistato po to, kai įjungiamas degimas.

Užveskite variklį, leiskite dirbti ant laisvų apsukų ir pirmiausia žvilgtelkite ar užgęsta tepalo spaudimo lemputė.

 

Atlikite trumpą važiavimą, atkreipdami dėmesį į amortizaciją. Važiuojant motociklais su integruota ABS sistema, lemputė turi užgesti po užvedimo.

Po to dar kartą patikrinkite motociklą ir pažiūrėkite ar visi skysčiai užpildyti iki reikiamo lygio (variklio alyva, greičių dėžės alyva, aušinimo bei stabdžių skysčiai) ir vizualiai patikrinkite ar nėra pratekėjimų (žvilgtelkite į alyvos nuleidimo kamštį, stabdžių skysčio rezervuarą, radiatorių, priekinių bei galinio amortizatoriaus riebokšlius).

Taigi Jūs jau pasirengę.

 

 

PRIEŽIŪRA IR APTARNAVIMAS

VARIKLIS

 

Patikrinkite alyvos lygį

 

Alyvos lygis turėtų būti tikrinamas bent kas 1,000 km. Tikrinant, variklis turėtu būti darbinėje temperatūroje, o motociklas pastatytas ant lygaus paviršiaus. Galite pasitelkti į pagalbą antrą asmenį. Prieš tikrinant, luktelkite keletą minučių kol nusistovės alyva. Žvilgtelkite į alyvos kiekį per stikliuką šalia karterio arba patikrinkite naudodami matuoklį. Alyvos kiekis turi būti tarp minimumo ir maksimumo ženklinimų. Jei alyvos kiekis siekia minimumo ženklinimą, arba yra žemiau jo, papildykite reikiamu kiekiu rekomenduojamo tipo motociklų variklių alyvos.

 

Dėmesio: niekada nepilkite alyvos virš maksimumo ženklinimo! Per didelis alyvos kiekis gali sugadinti variklį ar sutrumpinti katalizatoriaus tarnavimo laiką.

 

MOTUL turi reikiamą alyvą bet kurio motociklo varikliui, grandinei ir kitoms naudojimo sritims.

Visą informaciją apie rekomenduojamus alyvos tipus, klampumą ir naudojimosi instrukcijas rasite adresu:

http://www.motul.de/oelberater/

 

 

GRANDINĖ

 

Patikrinkite ir sutepkite

Priklausomai nuo individualaus vairavimo stiliaus, oro sąlygų ir apkrovų, grandinė turėtų būti tikrinama dėl nusidėvėjimo, įtempimo ir reikiamo sutepimo kas 500 – 1,000 km.

Grandinė taip pat turėtų būti sutepta kiekvienos kelionės per lietų metu, arba po jos.

Kiekvienos ilgos kelionės metu puikiai pasitarnauti gali 100ml flakonėlis MOTUL Chain Lube Road Plus, kadangi jis lengvai telpa į bet kurią kišenę.

 

Produktų pasirinkimas

MOTUL turi reikiamą grandinės tepalą bet kurio motociklo grandinei.

MOTUL Chain Lube Road Plus ir Chain Lube Road  keliu važiuojantiems motociklams,

MOTUL Chain Lube Off Road bekele važiuojantiems motociklams,

MOTUL Chain Lube Factory Line lenktynėms.

 

Teisingas grandinės valymas ir sutepimas

Prieš sutepant grandinę, purvo sankaupos turėtų būti nuvalytos naudojant efektyvų grandinių valiklį MOTUL Chain Clean. Kadangi važinėjant, alyva, dulkės ir kitos nuosėdos suformuoja klampią masę. Ji gali padidinti trintį ir šlifavimą bei trumpinti grandinės ir žvaigždučių tarnavimo laiką. Be to, grandinės tepalas daug tolygiau pasiskirsto ant švarios ir sausos grandinės.

Geriausia tepti grandinę pastačius motociklą ant stovo, sukant galinį ratą. Specializuotose motociklų dalių parduotuvėse galite įsigyti ir specialų besisukantį stovą, ant kurio galėsite sukti galinį ratą, net jeigu motociklas pastatytas ant šoninės atramos.

                      Svarbu: dėl aplinkos apsaugos ar tiesiog norint išvengti dėmių ant kelio, geriausia naudoti surinkimo indą arba didelį gabalą kartono po grandine. Tada neturėsite jokių nusiskundimų.

Sukite galinį ratą ranka ir iš visų pusių apipurkškite grandinę ir visas jos jungtis su specialiu valikliu MOTUL Chain Clean. Leiskite grandinei suktis kol visos jungtys bus suteptos valikliu. Leiskite trumpam įsigerti ir nuvalykite grandinės žiedus iš visų pusių su specialiu šepečiu.

 

 

 Svarbu: jokiu būdu nenaudokite vielinio ar jokio panašaus šepečio! Tokiu būdu pažeisite grandinės žiedų riebokšlius ir grandinė susidėvės žymiai greičiau. Po grandinės valymo, nušluostykite ją sausu skuduru be pūkų. Taip nuvalysite paskutinius likusius nešvarumus. Nepaisant to, jei yra likę purvo sankaupų, procesą pakartokite, arba nuvalykite purvinas vietas.

Taigi, kai grandinė yra švari ir sausa, galima pradėti tepti ją. MOTUL Chain Lube Road arba MOTUL Chain Lube Road Plus idealiai tinka motociklams važinėjantiems keliais. Balta MOTUL Chain Lube Road Plus tepalo spalva palengvina tepimo procesą, kadangi aiškiai matyti ar visa grandinė tolygiai sutepta.

Ekspertų patarimas: Purkškite tiksliai, specialaus purkštuko su vamzdeliu pagalba. Sukdami galinį ratą, pamažu judinkite grandinę, tuo pat metu purkšdami tolygų, ploną sluoksnį MOTUL grandinės tepalo. Iš principo, tepkite tik vidinę grandinės dalį, tad tepalas pasiskirstys tolygiai ir grandinės žiedai susiteps.

Svarbu: nevažiuokite vos tik sutepę grandinę. Tepalas turi geras tekėjimo savybes, kad gerai pasiskirstytų. Tad tik po 10-15 minučių jis gerai aplimpa visas grandinės dalis.

Ekspertų patarimas: tie, kas nenori laukti, gali sutepti grandinę vakare, vos tik pastačius motociklą, kol grandinė dar šilta po važiavimo.

Jei grandinės tepalo pateko ant ratlankio, jis gali būti lengvai nuvalytas naudojant skudurėlį ir Motul Chain Clean valiklį.

 

 

PLOVIMAS IR PRIEŽIŪRA

 

Svarbu: bet koks motociklo valymas neturėtų būti atliekamas ant įkaitusių paviršių ar esant tiesioginiams saulės spinduliams. Valymo produktus naudokite tik pagal paskirtį ir visada nuskalaukite pakankamu kiekiu vandens.

Atkreipkite dėmesį, kad nuo kieto vandens ir kalkių gali susidaryti dėmės.

 

Švelnus plovimas

Reguliarus motociklo plovimas su MOTUL Moto Wash arba MOTUL Moto Wash Plus ir pakankama dažytų paviršių priežiūra yra tokie pat svarbūs kaip ir bet kokios alyvos ar techninių skysčių keitimas, siekiant išlaikyti aukščiausią tiek išvaizdos, tiek techninės būklės lygį. MOTUL Moto Wash Plus yra labai švelnus valiklis, pagamintas želė pagrindu. Taigi valiklis geriau prilimpa prie paviršiaus ir veikia efektyviau. Net labiausiai įsisenėjęs purvas gali būti švelniai pašalintas.

Ekspertų patarimas: plauti rankomis ar aukštu slėgiu? Mes, žinoma, rekomenduojame plauti motociklą rankomis. Tačiau jei plaudami naudojate aukštą slėgį, stenkitės vandens srove nesugadinti elektroninių komponentų ir neišplauti tepalo iš grandinės.

 

Plovimas be vandens

Nebūtina po kiekvieno trumpo pasivažinėjimo plauti visą motociklą naudojant vandenį ir kempinę. Sunku patikėti, tačiau tai gali būti atlikta ir be vandens, paprastai ir greitai, be to, tausojant gamtą.

MOTUL Wash & Wax – tai pavadinimas valiklio, kuris duoda puikų rezultatą nenaudojant vandens ir kempinės, nebijant jokių įbrėžimų.

Užpurkškite MOTUL Wash & Wax ant paviršių, kuriuos valysite, iš maždaug 20 cm atstumo. Priklausomai nuo purvo sluoksnio, naudokite atitinkamą kiekį valiklio. Palikite įsigerti 5 minutėms ir nuvalykite valiklį ir purvą minkštu skudurėliu. Netgi sunkiai pašalinami vabzdžių likučiai gali būti nesudėtingai nuvalyti.

Po to, reikia tiesiog papoliruoti paviršius su švariu skudurėliu ir jie pasidengs plona plėvele atsparia vandeniui ir purvui.

 

Plastikinių paviršių priežiūra 

MOTUL Shine & Go po plovimo atnaujina tiek visus plastikinius ir guminius paviršius, tiek oro aptakus bei jų dalis. Valomą paviršių apipurkšti iš maždaug 20 cm atstumo, po to poliruoti su švelniu skudurėliu.

Ekspertų patarimas: MOTUL Shine & Go suformuoja ploną apsauginį sluoksnį, apsaugantį nuo naujai prilimpančio purvo. Daug lengviau pašalinti vabzdžių likučius ir jie negadina dažyto paviršiaus. Guminės dalys išlieka lanksčios ir elastingos.

Dėmesio: kadangi MOTUL Shine & Go itin slidus, nenaudokite jo ant stabdžių dalių, sėdynių, pakojų ir rankenų.

 

SAUGUMAS SVARBIAUSIA

Įprasta kontrolė

ŠAKĖS

Amortizatoriai ir šakės užtikrina gerą sukibimą su keliu. Abu komponentai didina stabilumą, saugumą ir komfortą.

Ekspertų patarimas: šakių alyva neretai turi atlaikyti ekstremalias apkrovas, negana to, ji sensta dėl nuolatinio deguonies poveikio. Tad šakių alyva turėtų būti keičiama ne rečiau negu kartą per 2 metus. Tačiau šakių alyvos keitimas reikalauja žinių ir įgūdžių, tad tai atlikti turėtų specializuoti meistrai.

Nepamirškite reguliariai tikrinti darbinio šakių paviršiaus nuo subraižymų ar kitų paviršiaus pakitimų. Kad priekinės šakės būtų tokio kietumo, kokio norite, MOTUL siūlo plačią gamą, skirtingų klampumų šakių alyvos, tiek kasdieniams pasivažinėjimams, tiek lenktynėms.

 

STABDŽIAI

Būtina reguliariai tikrinti stabdžių kaladėles bei visą stabdžių sistemą. Visų stabdžių dalių valymui kuo puikiausiai tinka MOTUL Brake Clean. Valiklis itin efektyviai valo purvą ir kaladėlių liekanas, labai greit džiūna bei nepalieka slidžios dangos.

Svarbu: taip pat nepamirškite patikrinti stabdžių skysčio lygį ir pamatuoti vandens kiekį jame su specialiu matuokliu.

Stabdžių skystis yra higroskopinis, todėl traukia drėgmę. Kuo didesnis vandens kiekis jame, tuo žemesnėje temperatūroje skystis užverda. Kai tai atsitinka, susidaro dujos, kurios neigiamai veikia kiekvieno stabdžių cilindro darbą. Kad būtumėte tikri, jog stabdžiai nedings pačiu netikėčiausiu metu, rekomenduojama keisti stabdžių skystį kas 2 metus.

Jei nesate tikri, kaip tą padaryti, kreipkitės į artimiausią motociklų servisą ir jie mielai Jums padės.

 

 

MOTUL DOT 4 ir DOT 5.1 stabdžių skysčiai apima visas stabdžių sistemas kasdieniam naudojimui.

MOTUL RBF 660 yra specialiai sukurtas itin ekstremalioms sąlygoms lenktynių metu.

 

Dėmesio: dažniausiai prekyboje randami DOT 4 arba DOT 5.1 stabdžių skysčiai yra pagaminti poliglikolių pagrindu ir netinkami maišyti su DOT 5 silikoninio pagrindo stabdžių skysčiu. DOT 5 stabdžių skystį dažniausiai naudoja Amerikos gamintojai.

 

 

Svarbu: ypač naujesniems motociklų modeliams su ABS, stabdžių skysčio keitimas gali būti atliktas tik jei ABS modelis kontroliuojamas su specialiu prietaisu, kitu atveju didelė dalis seno skysčio lieka sistemoje. Tad šiuo atveju, stabdžių skysčio keitimą turėtumėte patikėti specializuotam motociklų servisui.

 

KURO SISTEMA

Kiekvienoje kuro sistemoje, dėl oro ,esančio bake, temperatūrų skirtumų susidaro vandens kondensatas. Ypač vieno ar dviejų cilindrų varikliams tai sukelia sunkumus užvedant motociklą, juntamas nepakankamai geras akseleratoriaus darbas bei sumažėjusi galia.

Ekspertų patarimas: dėl šios priežasties, pildami kurą, naudokite flakonėlį MOTUL Fuel System Clean bent porą kartų per sezoną. MOTUL Fuel System Clean išvalo visą kuro sistemą nuo kuro bako iki pat degimo kameros, sutepa ir saugo nuo korozijos, taip pat, pašalina kondensatą. Vieno flakonėlio MOTUL Fuel System Clean užtenka maždaug 20-ties litrų talpos bakui.

 

TIEK TRUMPOSE TIEK ILGOSE KELIONĖSE

Prieš išvykdami, patikrinkite alyvos lygį. Ruošiantis ilgesnėms kelionėms, patartina su savimi turėti bent litrą variklinio tepalo, jei prireiktų papildyti tepalo lygį.

Ekspertų patarimas: geriausia laikyti 1 litro bakelį tepalo specialiame MOTUL maišelyje. Tad būdami kelionėje galėsite negaišti laiko tinkamos alyvos paieškoms, sutaupysite ir laiko ir pinigų, be to, galėsite pasiūlyti pagalbą ir draugams.

Pasiimkite kartu ir MOTUL grandinės tepalą (100ml), kad turėtumėte kuo sutepti grandinę kelionėje.

 

Nuo vibracijos retsykiais gali atsilaisvinti varžtai, tad nepamirškite patikrinti, ypač svarbesnių: oro aptakų, veidrodėlių, rankenėlių, pakojų.

Taip pat, jei netikėtai prasidurtumėte padangą, turėkite su savimi MOTUL Tyre Repair padangų sandariklį, kad negaištumėte laiko stovėdami pakelėje.

 

PASIRUOŠIMAS ŽIEMAI

Rekomendacijos žiemos metu

Galiausiai, net ir pats gražiausias sezonas baigiasi. Motociklai, kuriais nebus važinėjama ilgais žiemos mėnesiais, turėtų būti tinkamai paruošti „žiemos miegui“.

Svarbu: nuplaukite motociklą naudodami MOTUL Moto Wash ar MOTUL Moto Wash Plus. Geriausia, jei plausite rankomis, nenaudodami itin aktyvių cheminių valiklių. Sunkiai pasiekiamos vietos taip pat neturėtų būti užmirštos. Po visko, „užkonservuokite“ dažytus paviršius su MOTUL Wash & Wax.

Paskutinė, besibaigiančio sezono kelionė turėtų būti kelionė į degalinę. Jei Jūsų motociklo bakas metalinis, rekomenduojama jį pripildyti pilnai, kad apsaugotumėte nuo korozijos. Motociklams su plastikiniais bakais tai nėra taip svarbu.

Ekspertų patarimas: Tam, kad kuro sistemoje nesikauptų nuosėdos bei kondensatas, pildydami baką naudokite flakonėlį MOTUL Fuel System Clean kuro sistemos valiklio.

Pastatę motociklą turėtumėte atlikti dar keletą svarbių dalykų:

 

 

 

Motociklams su karbiuratoriais svarbu ištuštinti plūdinę kamerą . Tai galima padaryti per nuleidimo kaištuką, arba užsukus kuro kranelį leisti varikliui dirbti iki kol jis pats užges. Motociklams su kuro įpurškimu tai nėra taip svarbu.

Apipurkškite visas judančias dalis, taip pat chromuotus ir metalinius paviršius su MOTUL E.Z. Lube.

Svarbu: norint apsaugoti titanines išmetimo sistemos dalis, reiktų atsižvelgti i jų naudojimosi instrukcijas.

Alyvą geriausia keisti jai esant darbinės temperatūros. Tada geriau pasišalina nuosėdos ir senos alyvos likučiai.

Ekspertų patarimas: alyvos keitimas prieš žiemos sezoną yra ypač rekomenduojamas netgi ir tada, jei praeitą sezoną motociklu nuvažiavote mažiau 1,000 km. Ypatingai jei važinėjate trumpesniais atstumais, variklio alyva greičiau „sensta“ ir užteršiama nesudegusio kuro likučiais. Be to, rūgštinės nuosėdos variklio alyvoje gali skatinti koroziją motociklui ilgai stovint.

Svarbu: prieš keičiant alyvą, leiskite varikliui įšilti iki darbinės temperatūros. Nepamirškite pakeisti ir tepalo filtrą. Nepakenks jei pakeisite ir alyvos nuleidimo varžto tarpinėlę.

Jei norite tinkamai prižiūrėti ir transmisiją, tinkamas sprendimas būtų bent kartą metuose pakeisti diferencialo tepalus, geriausia prieš žiemos pertrauką.

Atsakingai ir kruopščiai nuvalykite grandinę su MOTUL Chain Clean. Leiskite jai išdžiūti ir sutepkite MOTUL grandinės tepalu.

Ar palikti akumuliatorių – čia galimi du variantai. Jei motociklas žiemos metu stovės lauke, visais atvejais akumuliatorius turėtų būti atjungtas ir laikomas sausoje vietoje, nepakenks jei akumuliatoriaus polius sutepsite specialiu tepalu. Prieš vėl jį naudojant, nepamirškite pilnai pakrauti bei nuvalyti švino oksido bei kitų nešvarumų. Jei motociklą laikote sausame garaže, akumuliatoriaus galite neatjunginėti. Tokiu būdu variklio kompiuteris bei iki elektroniniai komponentai nebus atjungti nuo elektros srovės ir jiems nereiks iš naujo atsistatinėti prijungus akumuliatorių.

Svarbu: bet kokiai naujai konfigūracijai, bet kuriuo atveju, atsižvelkite į motociklo priežiūros žinyną.

Geriausia motociklą laikyti ant stovo, padidinus padangų slėgį (+ 0.3 – 0.5). Tačiau bent kartą per mėnesį pasukite padangą, o jei motociklas pastatytas ant šoninės atramos – pastumkite jį.

Motociklai, kurie žiemą stovi lauke ir yra aušinami skysčiu, turėtų būti užpildyti aušinimo skysčiu, atspariu užšalimui bent iki - 25°C. Užšalęs skystis plečiasi, tad gali sugadinti radiatorių. MOTUL Motocool Expert arba Motocool Factory Line yra paruošti naudojimui aušinimo skysčiai ir garantuoja apsaugą nuo užsalimo atitinkamai iki - 25°C arba - 35°C.

Svarbu: įprastas vanduo neturi jokios apsaugos nuo užšalimo ar nuo korozijos, turi daug kalkių ir palieka nuosėdas aušinimo sistemoje, kurios neigiamai įtakoja šilumos perdavimą.

Ir galiausiai, motociklas laikomas lauke, turi būti apdengtas tentu, kuris yra tam pritaikytas ir atsparus vandeniui. Atkreipkite dėmesį, kad turėtų būti pakankama oro cirkuliacija. Jei motociklas laikomas drėgnoje patalpoje, jis taip pat turėtų būti apdengtas (tuo pat metu bus apsaugotas ir nuo dulkių).

 

 

Svarbu:jei motociklo paruošimas žiemai kelia per daug vargo, visa tai atlikti padės specializuoti motociklų servisai.

 

 

VAŽINĖJANTIEMS ŽIEMĄ

Motociklai, kuriais važinėjama ir žiemą, turi būti itin prižiūrimi ir dažnai tikrinami.

Pasirūpinkite tinkama apsauga nuo korozijos. Skysčiu aušinamiems motociklams, važinėjantiems žiemą Lietuvoje,  aušinimo skystis turėtų saugoti nuo užšalimo bent iki

-25°C.

                      Ekspertų patarimas: dėl žemų temperatūrų, rekomenduojami variklio alyvos klampumai yra 5W-40, 10W-40 ar 10W-50. Dėl mažesnės klampos, užvedimo metu greičiau susitepa variklis, be to, tausojate starterį ir akumuliatorių.

Dažnai valykite stabdžių kaladėles, suportus bei kitas stabdžių sistemos dalis su MOTUL Brake Clean, kadangi dėl druskų bei vandens korozija plinta sparčiau.

Šakių strypai bus gerai apsaugoti nuo korozijos jei padengsite juos plonu sluoksniu MOTUL Wash & Wax.

Eksperų patarimas: žiemos metu, rekomenduojama valyti ir sutepti grandinę kas 300 km.

Po kiekvienos kelionės per sniegą, purvą ar lietų, turėtumėte atidžiai nuplauti motociklą šaltu vandeniu naudodami MOTUL Moto Wash arba Moto Wash Plus. Nuo šilumos, ištirpusi druska reaguoja greičiau, tad šiltas vanduo neturėtų būti naudojamas. Pasistenkite nepamiršti ir sunkiai pasiekiamų vietų, kadangi susikaupusi druska ir drėgmė kelia papildomą koroziją. Galiausiai, visi metaliniai paviršiai turėtų būti padengti plonu sluoksniu MOTUL E.Z. Lube.